+31 6 83897691

U heeft een ISO certificaat nodig?

U wilt een ISO certificaat behalen?  ISO certificering betekent een kwaliteitsmanagementsysteem invoeren in de organisatie, voldoen aan vastgestelde normeisen, dit laten zien tijdens de certificatie audit en een keurmerk behalen voor uw activiteiten.
ISO certificering geeft aan dat uw organisatie een kwaliteitssysteem gebruikt dat voldoet aan de eisen van de NEN-EN-ISO 9001:2015 norm om met een doeltreffende strategie en beleid uw bedrijfsdoelstellingen te behalen.

ISO certificering stappen | ISOMANAGEMENT

ISO certificering stappen

ISO certificering opstarten begint met het zoeken van een praktische adviseur als ISOMANAGEMENT voor de begeleiding, de coaching en gedegen advies om voor 100 procent te gaan voldoen aan de voorwaarden eisen en voorschriften van de norm.
ISO certificering vraagt u processen en werkwijzen vast te leggen in schriftelijke procedures in een kwaliteitsmanagementsysteem, zodat de efficiency en doeltreffendheid kunnen worden verbeterd en geborgd om op die manier de klanttevredenheid te verhogen zodat klanten telkens opnieuw hun opdrachten bij uw bedrijf plaatsen. ISO certificering is ook de basis voor de certificatie audit door een extern onafhankelijk onpartijdig en geaccrediteerd certificatie bureau dat u het certificaat mag leveren dat dient als bewijs en garantie dat u werkt conform de normeisen en dat dienst als verzekering voor de kwaliteit van uw producten en diensten. ISO certificering wordt door ons ingevoerd in 5 stappen.

Het ISO gecertificeerd kwaliteitsmanagementsysteem | ISOMANAGEMENT

Het ISO gecertificeerd kwaliteitsmanagementsysteem

Uw kwaliteitsmanagementsysteem voldoet na onze aanpak, bij het onderzoek door een formeel geautoriseerde auditor van een externe erkende geaccrediteerde ISO certificatie-instelling, aan alle door de norm gestelde eisen. 
De basis voor het kwaliteitsmanagementsysteem is het werken conform de High Level Structure (HLS), de basisstructuur met kerneisen voor kwaliteitsmanagementsysteemnormen die integratie met andere ISO managementsystemen vereenvoudigt.
Het kwaliteitsmanagementsysteem geeft dan ook de richtlijnen hoe u de processtappen controleert, identificeert, de processen analyseert en het onderscheid tussen opvolgende stappen vaststelt. Met dit ISO gecertificeerde kwaliteitsmanagementsysteem wordt het eenvoudiger voor het management om de organisatie aan te sturen en zo te beheersen dat de vastgestelde doelstellingen worden bereikt. 

Stap 1; contact? | ISOMANAGEMENT

Stap 1; contact?

Stap 1: pleeg een telefoontje wanneer u wel ISO certificering wilt behalen maar niet verder wilt lezen!!
ISO certificering, meer weten hoe uw organisatie kan voldoen aan de normeisen?  Bel ons; telefoon 06 838 976 91, Annelies kan u er alles over vertellen. 
Ons contactformulier invullen kan natuurlijk ook, dan bellen wij u.

Stap 2; invoeren normeisen | ISOMANAGEMENT

Stap 2; invoeren normeisen

Met deze stap leggen we samen met u een stevige basis om een ISO kwaliteitsmanagementsysteem en continue verbetering te realiseren waarmee de klanttevredenheid wordt verhoogd en waarmee uw bedrijfsmanagement het certificaat kan behalen en kan laten zien dat zij werkt conform de ISO standaard.

Welke stappen zetten we hierin met u?

We komen bij u langs en gaan meteen aan de slag en stellen samen met u een context analyse op als basis voor een business plan. ISO certificering begint met het beschrijven van processen en werkwijzen in procedures en met het vastleggen van deze werkwijzen en procedures in een kwaliteitsmanagementsysteem volgens de voorwaarden van de norm. ISO certificering vraagt om inzicht te verkrijgen in de bestaande situatie, de achtergronden te doorzien en vervolgens vast te stellen aan welke criteria er nog moet worden voldaan om te slagen voor het certificering onderzoek.
ISO certificering moet doeltreffend en eenvoudig worden ingevoerd en daarom bedenken we samen de meest praktische bruikbare werkwijze in overeenkomst met de normeisen, zodat uw organisatie snel kan aantonen dat zij gedisciplineerd gebruik maakt van alle normregels voor verbetering van de organisatie. ISO certificering is een instrument en hulpmiddel dat het kwaliteitsmanagement kan gebruiken om het bedrijf aan te sturen, kansen te benutten, fouten te voorkomen en de door de directie gestelde doelen te binnen de gestelde tijd te behalen.

 

 

Stap 3; Invoeren overige eisen | ISOMANAGEMENT

Stap 3; Invoeren overige eisen

Een ISO gecertificeerd kwaliteitsmanagementsysteem bestaat uit een organisatorische basisstructuur volgens de HLS (High Level Structure) methode met per onderdeel een aantal voorwaarden en richtlijnen waaraan moet worden voldaan om het certificaat te behalen. 

Welke stappen zetten we hierin met u? 

We leggen u uit welke specifieke ISO certificering eisen en voorwaarden de ISO norm voor uw organisatie heeft, welke zaken soms vrijblijvend zijn en waaraan verplicht moet worden voldaan. 
Vervolgens kijken we, samen met u, met de norm als maatstaf, wat u hiervan al heeft, aan welke eisen van dit model de gewone manier van werken, processen en procedures al voldoen en wat het management nog moet verbeteren om dat ook zichtbaar te kunnen maken tijdens de ISO certificatie van het kwaliteitsmanagementsysteem. 
Dat vertalen we weer in eenvoudige acties die we, waar mogelijk, direct uitvoeren. 
De consultant van ons adviesbureau voert tenslotte met u de interne audit uit. Deze interne audit is een eindcontrole op de goede werking van het kwaliteitsmanagementsysteem, een bewijs van voldoen aan in de norm gestelde eisen en een voorbereiding op de ISO certificatie door een onpartijdige certificatie-instelling.

Stap 4; Op naar het ISO certificaat | ISOMANAGEMENT

Stap 4; Op naar het ISO certificaat

We hebben nu samen stap 1, 2 en 3 op weg naar het ISO certificaat doorlopen. Alle acties zijn getoetst, gecontroleerd en afgerond. Nu heeft u een kwaliteitsmanagementsysteem waarmee u kunt laten zien dat de organisatie voldoet aan de normeisen en u kunt met een gerust hart een afspraak maken voor de ISO certificatie audit. 

Welke stappen zetten we hierin met u?

We vragen diverse offertes voor u op bij ISO certificatie instellingen, vergelijken deze, en maken vervolgens samen een keuze voor een externe geaccrediteerde onafhankelijke en onpartijdige Certificerende Instelling (CI) die bij uw organisatie past. U geeft de CI een opdracht voor het certificatie onderzoek en vervolgens komt de auditor van de Certificerende Instelling bij u langs om het kwaliteitsmanagementsysteem te beoordelen op het voldoen aan de in de norm vastgelegde eisen. Na deze beoordeling bevestigt de auditor dat u aan alle eisen voor ISO certificering voldoet en ontvangt u ISO certificaat waarmee u aan klanten kunt aantonen dat uw organisatie voldoet aan alle eisen.

Stap 5; Gebruik ISO certificering | ISOMANAGEMENT

Stap 5; Gebruik ISO certificering

ISO certificering kost wel enige moeite en inspanning maar het certificaat behalen levert omzet en winst op. ISO certificering alleen is geen harde garantie voor succesvol en geslaagd zakendoen met uw bedrijf. Om dat succes te verzekeren moet u kunnen waarborgen dat  de organisatie niet alleen aan vastgestelde eisen voldoet maar ook dat er een goed gebruik van het kwaliteitsmanagementsysteem wordt gemaakt. Het kwaliteitsmanagementsysteem wordt om die reden door ons dan ook doeltreffend en vooral praktisch ingericht. Vooral die praktische invoering belooft een bruikbaar degelijk en betrouwbaar systeem voor uw organisatie.

ISO CERTIFICERING

ISO certificering is het aantonen tijdens de beoordeling dat een eenmaal ingevoerd managementsysteem van de organisatie in staat is te voldoen aan de eisen, zoals vastgesteld in een ISO norm. Dit managementsysteem wordt opgezet ingevoerd en geïmplementeerd als hulpmiddel voor het management om de organisatie te besturen en om processen te identificeren te analyseren en verifiëren en continu te verbeteren. Om te kunnen voldoen aan de beoordeling eisen van de ISO norm wordt het managementsysteem opgezet volgens de HLS structuur, een systeem dat verplicht is voor alle ISO managementsysteem normen. Een ingevoerd managementsysteem kan worden gecertificeerd door een geautoriseerde auditor van een geaccrediteerde certificatie instelling die bij goedkeuring van de beoordeling het bewijs van conformiteit levert in de vorm van een ISO certificaat, een schriftelijke verklaring (papiertje aan de muur), waarin wordt bevestigd dat is vastgesteld dat de organisatie in staat is haar processen, producten en diensten, op een betrouwbare transparante wijze, op basis van een specifieke norm, continu te evalueren en optimaliseren.
De ISO certificatie instelling die het onderzoek uitvoert moet voldoen aan de eisen voorwaarden en richtlijnen die zijn vastgesteld in het certificatie schema van één van de wereldwijd erkende managementsysteemnormen voor kwaliteitsverbetering.
ISO certificering is een hulpmiddel voor het management om de efficiency van processen aantoonbaar te verbeteren en kostenbesparingen te realiseren.
Voldoen aan de conformiteit met de internationaal erkende normeisen tijdens het onderzoek voor ISO certificering en het certificaat behalen verbetert het bedrijfsimago en geeft uw marketing en verkoopafdeling een voorsprong op concurrenten die niet zijn gecertificeerd.
 

ISO certificering meer weten?

  1. Neem direct contact op met een van onze adviseurs: bel telefoonnummer 085 005 03 45, van 8.00 uur a.m. tot 18.00 uur p.m.
  2. Of vul het formulier in met uw gegevens en u ontvangt binnen enkele uren onze reactie met antwoorden op uw vragen, meer informatie of een offerte.